اهدا‌ی ‌جایزه نگاه پلتفرمی به استارت‌آپ راورو در ششمین الکام استارز

اهدا‌ی ‌جایزه نگاه پلتفرمی به استارت‌آپ راورو در ششمین الکام استارز

۴,۲۷۲

به نقل از وب سایت اکوموتیو

ابتدای بهمن‌ماه امسال، الکام استارز ششم به صورت مجازی برگزار شد. به دلیل همه‌گیری کرونا، نمایشگاه الکامپ برگزار نشد، اما به لطف دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه، الکام استارز و برنامه الکام پیچ به صورت مجازی برنامه خود را ادامه داد. ده‌ها تیم از سراسر کشور در این برنامه حضور یافتند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

Image

پادیوم ، به عنوان حامی برنامه الکام استارز، امسال نیز مشابه سال گذشته برنامه ویژه‌ای برای استارتاپ ها در نظر گرفت. پادیوم علاوه بر حضور به عنوان داور برنامه، 2 جایزه به ارزش 80 میلیون ریال برای دو استارتاپ منتخب ـ با معیارهای کمی متفاوت ـ در نظر گرفت. این جوایز عبارتند از:

جایزه نگاه پلتفرمی: این جایزه به تیمی تعلق می‌گیرد که ارزشی عمیق با رویکرد پلتفرمی خلق کند و هزینه تبادل میان طرفین پلتفرم را به طور ملموسی کاهش دهد. امسال، این جایزه به پلتفرم باگ‌بانتی «راورو» تعلق گرفت. این پلتفرم کمک می‌کند تا هکرها بتوانند با شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی شرکت‌ها، درآمد کسب‌ کنند. شرکت‌ها نیز می‌توانند در محیطی امن، به سادگی از مشکلات امنیتی خود آگاه شوند. در این میان، پلتفرم راورو تمهیدات فراوانی را برای اطمینان‌بخشی به طرفین پلتفرم خود در نظر گرفته است.

Image

جایزه APIپذیری کسب‌وکار: این جایزه به تیمی تعلق می‌گیرد که از APIها در سطحی فراتر از زیرساخت فنی و به عنوان یک «ستون» کسب‌وکاری استفاده کرده باشد. پلتفرم خشکشویی آنلاین «پاکلین» امسال برنده این جایزه بود. پاکلین به کمک APIها، در هنگام پیک سفارش‌ها، بخشی از بار لجستیک خود را به سایر شرکت‌ها واگذار می‌کند و در مواقع مازاد ظرفیت، از طریق APIهای ثبت سفارش، به دیگر کسب‌وکارهای خدماتی اجازه می‌دهد تا از ظرفیت پاکلین استفاده کنند.

نمایندگان این دو تیم روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه در کافه‌ IT فناپ حضور یافتند و تندیس یادبود و جایزه نقدی خود را از دست عاطفه موفقی، راهبر کسب‌وکار پادیوم دریافت کردند. محمدامین‌کریمان شاددل مدیرعامل راورو، مرضیه لکزایی راهبر کسب و کار راورو و فاطمه نگاری معاون عملیات و هم‌بنیان‌گذار پاکلین در این مراسم حضور یافتند.

پادیوم، یک بازارچه آنلاین API و خدمات دیجیتال متعلق به گروه مالی پاسارگاد است که طیف گسترده‌ای از خدمات بانکی، فین تک، بیمه، خدمات سازمانی و… را در اختیار زیست‌بوم دیجیتال کشور قرار می‌دهد. این پلتفرم در راستای مأموریت گفتمان‌سازی خود در حوزه API، به عنوان حامی الکام استارز حضور یافت و این جوایز را برای استارتاپ های منتخب در نظر گرفت.